15 książek, które każdy agent nieruchomości powinien przeczytać

maj 18, 2020 · Time 12 min. czytania

Agent nieruchomości nie może pozwolić sobie na przerwę w swoim rozwoju. Tak zawodowym, jak i osobistym. Musi nie tylko szybko adaptować się do sytuacji na rynku, ale również reagować na zmieniające się potrzeby i oczekiwania klientów. Trudno jednak być na wszystkich szkoleniach branżowych i rozwojowych, bo czasem trzeba też popracować i w końcu wdrażać zdobywaną wiedzę. W nawet najbardziej napiętym planie dnia można za to wygospodarować pół godziny na czytanie. Tyle wystarczy, by wybierając wartościowe książki, agent nieruchomości stale podnosił swoje kompetencje.

Co czytać, żeby nie wpaść w pułapkę pustej wiedzy?

Czytanie było, jest i pewnie długo jeszcze będzie jedną z najlepszych metod na poszerzanie swojej wiedzy i horyzontów. Dodatkowo zwiększa zasób naszego słownictwa, ułatwiając tym samym sprawne formułowanie własnych myśli i znajdowanie odpowiednich słów w każdej sytuacji. To bezcenne umiejętności dla kogoś, kto pracuje w sprzedaży (nie tylko nieruchomości).

Niestety, popyt na literaturę biznesową doprowadził do sytuacji, w której obok niezwykle wartościowych pozycji, na sklepowych półkach znajdują się też te sławiące jedynie nazwisko autora. Wszystkich przeczytać się nie da, ale na te drugie zwyczajnie szkoda czasu. Wybraliśmy więc książki, które naszym zdaniem mogą realnie wpłynąć na Wasze życie osobiste, zwiększyć umiejętności zawodowe oraz pomóc w pracy agenta nieruchomości. W takiej kolejności też jej przedstawimy: zadbaj o siebie, zadbaj o biznes, rozruszaj się w nieruchomościach.

 

1. Łukasz Kruszewski – Kwestia decyzji

“Książka jest zapisem najważniejszych doświadczeń, które zbudowały moją drogę do sukcesu w nieruchomościach. Dzielę się w niej historiami, które ukazują prawdę o czymś ważnym. O relacjach, zdrowiu, wierze we własne przekonania, zaufaniu, ale też o trudnych wyborach – o rozstawaniu się z innymi i zamykaniu pewnych rozdziałów. To pozycja obowiązkowa, jeśli zadajesz sobie pytania: Jak odnaleźć się na rynku nieruchomości? Jakie umiejętności są najważniejsze w sprzedaży? Kiedy inwestować w wiedzę, a kiedy pójść w rynek jedynie z otwartą głową? Jak reagować na obiekcje klientów, przykre zdarzenia, głośne NIE? Jak zachować dobre relacje mimo burzliwych emocji?

2. Łukasz Kruszewski – Marka agenta nieruchomości

Ta książka pomoże Ci skutecznie budować dobry wizerunek, a zatem silną markę osobistą na rynku nieruchomości. Nauczy jak się skutecznie promować i dzięki temu sprzedawać więcej. Innymi słowy, jak podnosić wartość własnej marki na rynku. Poznasz gotowe i sprawdzone schematy autopromocji i komunikacji oraz sposoby na sprzedaż przez social media i siłę marketingu rekomendacji. Autor zaczynał jako agent, a obecnie jest szefem marketingu w ogólnopolskiej sieci biur Freedom Nieruchomości, więc zna temat od podszewki.

3. Łukasz Kruszewski – Sprzedaj ofertę

Ta pozycja to już samo mięso dla dobrego agenta nieruchomości. Nie wystarczy bowiem znaleźć klienta i pozyskać nieruchomość do sprzedaży. Sztuka sprzedać ją tak, aby na klientach (zarówno sprzedającym, jak i kupującym) zrobić jak najlepsze wrażenie. Przygotować ofertę na najwyższym poziomie i szybko doprowadzić do finalizacji. W tej książce jest minimum wiedzy teoretycznej, za to mnóstwo przykładów praktycznych i konkretnych sytuacji. To takie studium przypadku pracy z ofertą – od pozyskania oferty po podpisanie aktu notarialnego. 

4. Dale Carnegie – Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi

Czasem te najbardziej oczywiste rzeczy, najszerzej otwierają oczy. Tak jest i w przypadku tego bestsellera. Według autora wszystko, co jest w nas najlepsze, tkwi w naszej podświadomości. Trzeba to tylko wydobyć. Ta książka jest wytrychem do naszego umysłu, który pozwala lepiej zrozumieć i poprawić relacje międzyludzkie. To z kolei poprawia jakość życia prywatnego, ale również umożliwia swobodne poruszanie się w biznesie. Odkryj więc swoje możliwości i buduj trwałe więzi z rodziną, współpracownikami i klientami. Zgodnie z zasadami etyki, bez używania żadnych sztuczek. Jeśli jeszcze jej nie znasz, od niej zacznij.

5. Daniel Goleman – Inteligencja emocjonalna

Ta książka obala mity, że to wiedza jest kluczem do sukcesu, a inteligentne osoby mają łatwiej w życiu. Dlaczego bowiem wielkie biznesy prowadzą ci, którym z nauką w szkole nie było po drodze, a zdolni uczniowie zostają przeciętnymi pracownikami w ich firmach albo w urzędach? Dlaczego ludzie wysokim IQ często mają trudne relacje z innymi, a ci przeciętni potrafią “dogadać się” z każdym i osiągają dużo lepsze wyniki sprzedażowe niż inni? Mają szczęście? Znają tajemne metody?
Odpowiedzią jest inteligencja emocjonalna, czyli mówiąc po ludzku, gotowość do obcowania z innymi. Umiejętność rozpoznawania emocji przekłada się na jakość relacji. Chcesz wiedzieć, co inni mają na myśli i zawsze umieć się odpowiednio w stosunku do nich zachować? Chcesz dobrze rozumieć intencje i potrzeby klientów? Nie czekaj, bierz tę książkę do ręki!

6. Anthony Robbins – Obudź w sobie olbrzyma

Funkcjonowanie ludzkiego umysłu dla większości z nas jest nieodgadnioną tajemnicą. Książka Robbinsa, wydana w 1991 roku, zdradza odrobinę i pozwala bardziej świadomie kierować swoimi działaniami. Autor, który z powodzeniem zarządza dziewięcioma firmami i doradza rządowi USA, niezwykle trafnie analizuje nasze motywacje. Poznaj i Ty jego sposoby, które pozwolą Ci odzyskać kontrolę nad swoimi przekonaniami, poziomem życiowej energii, dzięki czemu zaczniesz samodzielnie decydować o rezultatach swojej pracy. 

7. Monica Mehta – Instynkt przedsiębiorcy

Podobno w każdym z nas drzemie instynkt przedsiębiorcy, który wystarczy odpowiednio pobudzić. W czasach, gdy ryzyko utraty pracy i niepewność związana z przyszłością, spędzają sen z powiek wielu z nas, u wielu budzi się też potrzeba przejęcia kontroli nad własnym losem i zarobkami. Mehta przedstawia wiele sprawdzonych technik, które pomogą pokonać lęki i zacząć rozwijać wrodzone talenty, aby w końcu uzyskać wymarzoną niezależność finansową. Przeplata je inspirującymi przykładami z życia, dzięki czemu czyta się to jak pasjonującą opowieść. To jedna z tych pozycji, po których praca na 8-godzinnym etacie wydaje Ci się najgorszą opcją.

8. Robert B. Cialdini – Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka

Wiedza o języku i komunikacji jest niezbędna do skutecznego nawiązywania relacji osobistych i biznesowych. Niekwestionowany guru w dziedzinie wywierania wpływu uczy jak przekonać innych do zmiany sposobu postępowania a także w jaki sposób bronić się przed naciskami ze strony „życzliwych” osób. Ta przetłumaczona na 26 języków książka jest pozycją obowiązkową dla specjalistów od marketingu, psychologów, polityków czy sprzedawców, a więc i dla Ciebie. Od poznania zasad jasnej, angażującej i skutecznej komunikacji dzieli Cię zaledwie 300 stron lektury!

9. Brian Tracy – Zjedz tę żabę. 21 metod podnoszenia wydajności w pracy i zwalczania skłonności do zwlekania

Masz problemy z organizacją swojego czasu i ciągle coś Ci umyka, zadania się piętrzą i masz wrażenie, że nie ogarniasz? Zdarzyło Ci się odłożyć jakieś ważne, duże lub niewygodne zadanie na później, a potem gonić w piętkę, żeby zdążyć, albo co gorsze – nie zdążyć?
Prawdopodobnie jesteś osobą kreatywną i masz zbyt dużo zamiarów w stosunku do możliwości. To przytłacza, więc często to co ważne odkładasz na lepszy moment, a zajmujesz się tym, co mniej istotne.
To prokrastynacja, wróg produktywności. Na szczęście Brian Tracy znalazł na to sposób. Jeśli więc czujesz, że zbyt często mówisz “jutro się tym zajmę”, to nie odkładaj przeczytania tej książki zbyt długo.

10. David Allen – Getting Things Done, czyli sztuka bezstresowej efektywności

Jak wypełniać swoje wszystkie zadania #szybko i sprawnie, a jednocześnie mieć więcej czasu i uwolnić się od presji zegarka? David Allen zaprojektował system racjonalizacji zadań, który pomaga odnaleźć równowagę w pracy i zyskać kontrolę nad tym, co robimy. Ta lektura, w parze z poprzednią propozycją, pomoże Ci odpowiednio planować swój dzień i układać sensowną listę rzeczy do zrobienia. Odzyskasz dzięki temu równowagę pomiędzy życiem zawodowym i prywatnym, a jednocześnie poprawisz efektywność i ograniczysz poziom stresu. Nawet jeśli okaże się, że sam system nie do końca jest dla Ciebie, to sama wiedza, którą niesie ta książka, zmieni Twój punkt widzenia na organizację. Skończ z pogonią za terminami, popraw swoje wyniki, odzyskaj spokój i radość z pracy!

11. Ken Blanchard, Spencer Johnson – Jednominutowy menedżer. Najpopularniejsza na świecie metoda zarządzania

Pewnie pomyślisz, po co mi poradnik dla menedżerów, skoro chcę po prostu sprzedawać nieruchomości? Zmiany na lepsze trzeba zaczynać od siebie. Poznaj więc trzy jednominutowe sekrety i naucz się zarządzać sobą po to, żeby sukcesywnie zwiększać swoją produktywność, poziom zadowolenia z pracy i powodzenie w życiu osobistym. Wraz z tym przyjdą efekty finansowe, a kto wie, może wkrótce to Ty będziesz zarządzać świetnym zespołem agentów. Ta króciutka książka od 20 lat nie schodzi z list bestsellerów, więc na pewno warto ją przeczytać.

12. William A. Cohen – Drucker o marketingu

Nie ma sprzedaży bez marketingu ani marketingu bez sprzedaży. To prawda, która odnosi się nie tylko do samej sprzedaży nieruchomości ale też do osoby pośrednika. Przecież nie sprzedajesz tylko mieszkań, czy domów. Twoim produktem jest Twoja usługa. Ty jesteś produktem!
Poznaj więc zbiór uniwersalnych praw rządzących biznesem. Dowiedz się jak przygotować najlepszą ofertę, zadbać o jej wizerunek i zbudować przewagę konkurencyjną. Wznieś swoją usługę na wyższy poziom i dotrzyj do klientów na poziomie ich najważniejszych potrzeb. Buduj swoją markę profesjonalisty.

13. Łukasz Kruszewski – Marketing nieruchomości. Home branding praktycznie

To pierwsza z książek, które odnoszą najważniejsze zasady marketingowe bezpośrednio do branży nieruchomości. Nawiązuje też do najnowszych trendów rynkowych i zmieniającej się psychologii ludzkich zachowań. Promuje sprzedaż nieruchomości, przez pryzmat wartości i pragnień kupującego.  Przekłada zawiłą czasem teorię na praktyczne sytuacje i działania. To wartościowa książka dla agentów nieruchomości,  z której dowiesz się między innymi, jaką strategię promocji wybrać, aby jak najszybciej realizować cele swoje i swoich klientów i budować pozycję eksperta.

14. Agnieszka Walczak-Skałecka – Silne marki osobiste zmieniają świat

Jeśli sprzedajesz (cokolwiek), to na pewno wiesz, jak cenni są klienci, których nie trzeba zdobywać. Tacy, którzy sami do Ciebie przychodzą, bo słyszeli o Tobie wiele dobrego od innych. Aby tak się działo, musisz zbudować markę osobistą. Zadbać o to, aby parafrazując klasyka, w momencie, kiedy wyjdziesz z pokoju, mówili o Tobie jak najlepiej. Aby przez niepodważalną jakość Twojej usługi, postrzegano Cię jako specjalistę w swojej dziedzinie. Sięgnij po tę lekturę, a dowiesz się jak zmieniać świat swoich najbliższych relacji biznesowych i wykorzystywać sukcesy wizerunkowe do szybkiego osiągania swoich celów.

15. Grzegorz Kosson – Podaj dalej, czyli jak stworzyć porywającą opowieść dla marki

Na swoją markę pracujesz przez cały czas. Dopasowaniem do potrzeb klienta, jakością usług, czy nawet wyróżnikami. Jak jednak docierać do tych osób, które jeszcze nie są Twoimi klientami, tak, aby sami zapragnęli nimi zostać? Opowiadaj historie!


Myślisz, że bajki nie są dla Ciebie? Jesteś w olbrzymim błędzie! Snucie opowieści mamy w genach od zarania dziejów. Skoro ludzie to lubią, dlaczego nie wykorzystywać tego w swojej pracy? Kosson nauczy Cię, jak wybrać najlepszy archetyp komunikacji i wytłumaczy, co jest ważne w opowiadaniu historii. Storytelling to przyszłość marketingu. 

Wygospodaruj więc pół godziny codziennie, aby rozwijać swój umysł, poprawiać umiejętności i przy tym przyjemnie spędzać czas. Opłaci się!

Może to też Ci się spodoba

Sprzedaż Nieruchomości: Jak Uniknąć Pułapek i Zapewnić Bezpieczeństwo Transakcji

Zastanawiasz się, jak bezpiecznie sprzedać nieruchomość i nie stracić? Z bezpieczeństwem jest jak z poślizgnięciem po zmroku. Idziesz prostą drogą, aż tu nagle kawałek lodu i zanim się obejrzysz, pośladki zbite… Wtedy zdajesz sobie sprawę, że nie tędy droga i zaczynasz szukać wsparcia w biurze nieruchomości. Po przeczytaniu tego artykułu dowiesz się m.in.: co musi […]

Siła kobiet w biznesie nieruchomości. Franczyza to droga do bycia liderem

Jest licencjonowanym pośrednikiem nieruchomości. Fachu uczyła się w rodzinnej firmie w Opolu. Do działania motywuje ją zadowolenie klientów, którym pomogła sfinalizować wyjątkowo trudne transakcje. Postanowiła dołączyć do ogólnopolskiej sieci, żeby kreować wysoką jakość usług i nowoczesne rozwiązania.  Aleksandra Cieplik, dyrektor biura Freedom Nieruchomości w Opolu, opowiada o inwestowaniu w nieruchomości na rynku lokalnym. Siła kobiet […]

Podatek katastralny – co należy o nim wiedzieć?

Podatek katastralny wzbudza powszechnie skrajne emocje. Nie tylko przy okazji kampanii wyborczych. Choć nie obowiązuje w Polsce, raz po raz pojawiają się dyskusje na temat jego wprowadzenia. Czym jest podatek katastralny? Co należy o nim wiedzieć? Jakie są wady i zalety wprowadzenia tego podatku? Mówi się, że w świecie pewne są tylko dwie rzeczy: śmierć […]

Chcesz sprzedać nieruchomość?

Napisz do nas

    Proszę o zaznaczenie zgody.