Jak umówić się na spotkanie ze sprzedającym nieruchomość?

mar 24, 2015 · Time 3 min. czytania

Żeby zrozumieć co czują sprzedający, tydzień temu przeprowadziłem pewien interesujący eksperyment. Na popularnym portalu ogłoszeniowym w dziale ogłoszeń prywatnych umieściłem atrakcyjną pod względem wizualnym nieruchomość z dobrą ceną ofertową. Chciałem w ten sposób wyjaśnić mechanizm, jak umówić się na spotkanie ze sprzedającym nieruchomość i dlaczego to takie trudne?

Kiedy w Internecie pojawia się oferta prywatna, horda pośredników rzuca się na nią jak hieny na padlinę. Sprzedający jest atakowany dziesiątkami telefonów. Robimy to, bo przez dłuższy czas w nieruchomościach jesteśmy jak padlinożercy. Nie mamy innego wyjścia, jak próba zdobycia zaufania klienta “na zimno”. Dzwonimy do ludzi, którzy się tego nie spodziewają. Na status lwa w dżungli nieruchomości i pracę na poleceniach musimy sobie zasłużyć solidnym wysiłkiem. Dopiero wtedy możemy liczyć na najsmaczniejsze, świeże kąski. Bez walki z innymi hienami. Jak umówić się na spotkanie? Przejdźmy do sedna eksperymentu!

Po pięciu minutach odebrałem pierwszy telefon… dzwoni agent nieruchomości. Proponuje mi z marszu współpracę na umowie otwartej pytając wprost czy jestem zainteresowany. Mówię, że nie jestem, a ten coś tam jeszcze pobuczał po nosem, ale w konsekwencji zrezygnował. Piętnasta minuta. Kolejny agent. To samo pytanie, ta sama śpiewka i ta sama reakcja z mojej strony. Potem jeszcze kilka podobnych telefonów z jakimiś propozycjami spotkań. Każdy następny wzbudza we mnie niechęć.

Po dwóch godzinach dzwoni agent i twierdzi, że ma zdecydowanego klienta i oczywiście… chce się spotkać. Perfidne kłamstwo – myślę – byleby tylko wcisnąć umowę. Dzwonią kolejni – tanie sztuczki, ściemy lub monologi sprzedażowe tak nudne i monotonne, że prawie trzeba było mnie reanimować. Każdy kolejny telefon był gorszy od poprzedniego. To jakaś kompletna pomyłka – pomyślałem.

Po dwóch dniach odebrałem 26 telefonów od pośredników. Niestety, wszyscy agenci, którzy do mnie dzwonili wypadli przerażająco fatalnie. Żaden z nich nie potrafił wzbudzić we mnie jakiegokolwiek zainteresowania, najmniejszej chęci współpracy.

Sprzedających nie interesuje współpraca z agentem, spotkanie z nim, wysokość prowizji, ile ktoś ma kupujących w portfelu, sposób w jaki sprzedaje nieruchomości, międzynarodowa marka biura, a nawet to czy agent robi home staging czy też nie! Sprzedających interesują tylko ich własne sprawy – sprzedaż nieruchomości, a tak naprawdę problem jaki chcą przez to rozwiązać.

Nasi klienci muszą mieć motywację do tego, by się z nami spotkać, a my tej motywacji zwykle nie potrafimy wzbudzić. Muszą nam zaufać, a stosujemy jakieś tanie chwyty i zagrania kłamiąc o zdecydowanych klientach, o wielkiej bazie kupujących, lub zanudzając sprzedających opowieścią o naszym niezawodnym sposobie sprzedaży. Proponujemy spotkania, współpracę dla poszerzenia promocji oferty, ale co z tego wynika? Zwyle nic, bo sprzedający myślą sobie wtedy:

– “Ale po co ja mam się z nim spotkać? Podpisać umowę? Mnie to nie interesuje. Co taki agent zrobi więcej niż ja sam. Po co mam się dzielić moimi pieniędzmi z mojej nieruchomości. Chce mi pokazać jak on pracuje? Ale mnie to w ogóle nie obchodzi!”

I dlatego tak trudno umówić się na spotkanie ze sprzedającym

 

Może to też Ci się spodoba

26 skutecznych porad szybkiej sprzedaży nieruchomości

Jeżeli zastanawiasz się nad samodzielną sprzedażą nieruchomości, to już teraz zobacz co dla Ciebie przygotowaliśmy. Wspólnie z czołowymi portalami branżowymi oraz ekspertami z dziedziny marketingu, stworzyliśmy ebooka, dzięki któremu poznasz podstawowe zasady szybkiej i skutecznej sprzedaży.

Co zrobić z choinką po świętach

Co zrobić z choinką po świętach?

Choinka bożonarodzeniowa to nieodłączny element świąt. Jednak po trzech-czterech tygodniach przychodzi czas na rozebranie drzewka z dekoracji. Jeśli choinka jest sztuczna, zazwyczaj chowana jest do kartonu i przechowywana w wybranym miejscu. A co zrobić z żywą choinką po świętach? Poznaj kilka pomysłów i inspiracji na nieoczywiste zastosowanie choinki po okresie świątecznym.

Ewelina Zdancewicz sty 09, 2024 · 5 min. czytania

Interesuje cię marka osobista? Nowa książka Łukasza Kruszewskiego

Marka osobista, personal branding, strategia obecności w sieci. Ten temat stale zyskuje na popularności, głównie dzięki efektom, jakie można z nim osiągnąć. Jak jednak zrozumieć całe to zjawisko i z niego skorzystać? Łukasz Kruszewski – Dyrektor ds. marketingu Freedom Nieruchomości – wydał nową książkę Marka Agenta.

Chcesz sprzedać nieruchomość?

Napisz do nas

    Proszę o zaznaczenie zgody.