Skuteczny HR: Najlepszy agent nieruchomości poszukiwany

paź 09, 2018 · Time 6 min. czytania

Budując zespół sprzedażowy, możesz ulec wrażeniu, że wystarczy napisać ogłoszenie o pracę, zatrudnić kilku kandydatów, dać im narzędzia i wpuścić na rynek, a karuzela sprzedażowa będzie kręcić się sama. Rzeczywistość pokazuje, że nie jest to takie proste. Gdy najlepszy agent nieruchomości jest poszukiwany, trzeba skorzystać z kilku rekrutacyjnych trików.

W poprzednim artykule na naszym blogu opowiadaliśmy o tym, jak wyróżnić się na rynku nieruchomości. Umiejętność mądrego i odpowiedzialnego prowadzenia marketingu we własnej firmie pomaga budować silną i rozpoznawalną markę, opartą na przemyślanym modelu biznesowym.

Tym razem zajmiemy się sposobami na to, żeby stworzyć najlepszy zespół sprzedażowy, stanowiący podstawę sukcesu twojej firmy. Od czego zacząć? Przede wszystkim potrzebny jest ci przemyślany profil agenta. Nie zbudujesz bowiem skutecznego zespołu sprzedażowego, jeśli nie wiesz, kto ma ten zespół tworzyć.

Kluczowe kompetencje

Określenie kluczowych kompetencji kandydata i cech jego osobowości jest punktem wyjścia do napisania dobrego ogłoszenia o pracę. Na pewno nie masz ochoty przebierać w morzu CV potencjalnych agentów, z którymi nie chcesz współpracować.

Bez profilu kandydata nie tylko niemożliwe jest zbudowanie zespołu handlowców. Rekrutując przypadkowe osoby, na ryzyko narażasz również swój wizerunek w branży. Jeśli zbagatelizujesz ten etap rekrutacji, jest duże prawdopodobieństwo, że twój zespół sprzedażowy nie przetrwa na rynku zbyt długo.

Jak przygotować się do efektywnego procesu rekrutacji?

  • Dobry opis stanowiska

Im lepiej sformułujesz oczekiwania, jakie masz względem zatrudnionej osoby, jak również to, co ty – jako pracodawca –  oferujesz, tym większe szanse na otrzymanie lepszych CV. Jasno określone wymagania bardzo pomagają również w przygotowaniu czytelnego i zwięzłego zakresu obowiązków potencjalnego pracownika.

  • Odpowiednio skierowana informacja o prowadzonym procesie rekrutacyjnym

Jednym słowem – pokaż się w odpowiednim miejscu. Chcąc sprawnie zrekrutować pracownika, musisz zorganizować szeroką akcję informacyjną. Zamieścić ogłoszenie w najpopularniejszych serwisach rekrutacyjnych i w mediach społecznościowych. Nie zapominaj również o znajomych, znajomych znajomych i osobach, z którymi już dzisiaj pracujesz.

  • Rzetelna analiza CV

Im lepiej przygotujesz ogłoszenie i skuteczniej je rozreklamujesz, tym więcej CV do ciebie spłynie. Pamiętaj, że musisz dokonać dokładnego przeglądu wszystkich aplikacji i wybrać te, które najpełniej odpowiadają twoim oczekiwaniom. Zwracaj przy tym uwagę na główne kryteria, które są dla ciebie istotne.

  • Sprawnie przeprowadzony proces rekrutacyjny

To element, który wymaga doświadczenia i wiedzy na temat narzędzi, jakich używa się w trakcie rozmów z kandydatami. Rozmowa kwalifikacyjna jest jednym z najważniejszych spotkań, jakie szef prowadzi ze swoim przyszłym pracownikiem.

  • Wdrożenie i szkolenie

Nawet najlepiej przeprowadzona rozmowa rekrutacyjna i wyłonienie najlepszych z najlepszych kandydatów nie zagwarantują sukcesu, jeżeli nie wesprzesz zatrudnionych osób odpowiednimi szkoleniami i nie zapewnisz im właściwego wdrożenia. Pamiętaj, tu rozpoczyna się duży obszar, jakim jest zarządzanie zespołem i pracownikiem. Zarządzanie to już osobny temat, o którym piszemy w kolejnym artykule.

Do rekrutacji należy się dobrze przygotować. To, co ma jednak największe znaczenie już podczas spotkania z kandydatem, to szczera rozmowa i rzetelna informacja, zarówno ze strony osoby rekrutowanej, jak i potencjalnego pracodawcy.

Bardzo konkretna informacja, dotycząca specyfiki pracy w nieruchomościach, realnie osiąganych wyników oraz jasne określenie wzajemnych relacji, oczekiwań i zasad obowiązujących w firmie jest najskuteczniejszym narzędziem rekrutacji pracowników.

W kolejnym artykule piszemy o tym, jak ułożyć plan pracy zespołu handlowegoChcesz wiedzieć więcej o prowadzeniu własnego biznesu franczyzowego w branży nieruchomości? Poniżej znajdziesz spis treści artykułów z cyklu, poświęconego właśnie franczyzie!

Poznaj biznes w nieruchomościach i zacznij zarabiać:

1. Jak utrzymać firmę na rynku? Start w nieruchomościach

2. Jak napisać plan finansowy biura nieruchomości?

3. Model biznesowy w nieruchomościach. Case study

4. Jak wyróżnić się na rynku? Strategia marketingowa biura nieruchomości

5.  Skuteczny HR: Najlepszy agent nieruchomości poszukiwany

6. Jak ułożyć plan pracy zespołu handlowego? Kluczowe obowiązki agentów nieruchomości

 

Może to też Ci się spodoba

Boty podbiją rynek nieruchomości? Przegląd prasy 15.05.2023

Nie będzie już trzeba samodzielnie określać dokładnych potrzeb mieszkaniowych – nowy bot oparty na ChatGPT zrobi to za nas. Wystarczy wpisać w wyszukiwarkę lub powiedzieć do smartfona, jak zmieniła nam się sytuacja życiowa (np. “będziemy mieć dziecko, obecnie mieszkamy w dwupokojowym mieszkaniu, chcemy więcej miejsca”), a bot zrozumie kontekst. Następnie przedstawi propozycje nieruchomości do kupienia […]

Mieszkanie w kamienicy – czy warto kupić i na co zwrócić uwagę? 

Zanim zdecydujesz się na zakup mieszkania w kamienicy, sprawdź kilka szczegółów prawnych oraz przeanalizuj wady i zalety takiej inwestycji. Zacznij od przejrzenia wpisu do rejestru zabytków, który jest jedną z form ochrony konserwatorskiej obok ochrony w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego. Bez względu na formę ochrony konserwatorskiej właściciel ma obowiązek zabezpieczenia i utrzymania zabytku oraz jego […]

Rozpoczynamy wdrażanie systemu Asari Kameleon

Freedom Nieruchomości bierze udział w testach Asari Kameleon i przygotowuje się do wdrożenia systemu w całej sieci. Planowana data przejścia na nowy system CRM jest wyznaczona na październik. 

Chcesz sprzedać nieruchomość?

Napisz do nas

    Proszę o zaznaczenie zgody.