Dzień otwarty - co to jest i jak go zorganizować?

cze 27, 2018 · Time 5 min. czytania

Słyszałeś pojęcie dzień otwarty, ale nie do końca wiesz, co to jest? W tym artykule znajdziesz odpowiedzi na najważniejsze pytania z nim związane.

Dzień otwarty – co to w ogóle jest?

Dzień otwarty to nic innego jak popularny za oceanem open house, czyli technika prezentowania nieruchomości wszystkim klientom jednego dnia. Wymaga znacznie lepszej organizacji, ale niesie ze sobą ogromne benefity. Przede wszystkim znacznie skrócenie czasu sprzedaży, choć równie często pozwala uzyskać też wyższą cenę.

Zorganizowanie dnia otwartego nieruchomości zakłada umówienie wszystkich potencjalnie zainteresowanych kupców na jeden dzień. Należy to zaplanować w takich odstępach czasu, aby kolejni zainteresowani mijali się w drzwiach z wychodzącymi kupcami. Open house odbywa się z reguły raz w tygodniu i wiąże się z doskonałym przygotowaniem mieszkania lub domu na sprzedaż. Mówimy tu przede wszystkim o home stagingu, dokładnym uprzątnięciu czy stworzeniu odpowiedniej atmosfery. O szczegółach jednak chwilę później.

Po co w ogóle organizować open house?

Organizacja dnia otwartego ma kilka głównych zalet. Wśród nich wymienić trzeba przede wszystkim:

  • oszczędność czasu – organizujesz prezentacje nieruchomości jedynie raz w tygodniu i doskonale wiesz, kiedy następują. Dzięki temu możesz spokojnie planować cały tydzień, bez obaw, że ktoś popsuje Ci szyki w ostatniej chwili;
  • możliwość uzyskania wyższej ceny i skrócenie procesu sprzedaży – Twoi potencjalni kupujący mijają się w drzwiach, dzięki czemu wzajemnie pobudzają swoje zainteresowanie nieruchomością. To prosty zabieg psychologiczny, ale niebywale skuteczny. Często prowadzi to do składania oferty już na miejscu, podczas prezentacji, w obawie przed tym, żeby poprzedni lub następny kupujący nie sprzątnał sprzed nosa dobrej okazji;
  • weryfikacja prawdziwego zainteresowania – dzień otwarty pozwala odsiać tak zwanych “apaczy”, którzy przyjeżdżają do Ciebie, oglądają nieruchomość, a na pytanie: “I co, są Państwo zainteresowani?”, odpowiadają z reguły: “A nie, my tylko patrzymy sobie, co można kupić”. Jeżeli ktoś będzie w stanie zaczekać kilka dni do dnia otwartego, da Ci to już pewien obraz ich zainteresowania;
  • możliwość lepszego przygotowania nieruchomości – dzięki temu, że dzień otwarty organizujesz tylko raz w tygodniu, masz doskonałą okazję do tego, aby zaprezentować go najlepiej, jak tylko potrafisz. Wystarczy godzina i kilka prostych zabiegów, a zyskasz ogromną przewagę nad konkurencją.

Jak zorganizować dzień otwarty?

Organizując dzień otwarty trzeba pamiętać o kilku podstawowych kwestiach:

  • zawsze prezentuj nieruchomość idealnie wysprzątaną i odświeżoną – liczy się pierwsze wrażenie, a te psuje brud i drobne niedociągnięcia, jak np. upaćkane włączniki światła, odstające listwy, czy plamy na ścianach;
  • zadbaj o nastrój – puść cichą muzykę, najlepiej relaksującą (np: Meloradio), upiecz wcześniej ciasto, wstaw świeże kwiaty do wazonu w kuchni. To drobne czynności, które jednak znakomicie wpłyną na potencjalnych kupujących;
  • grunt to dobra logistyka – zaplanuj wizyty kupujących tak, aby mijali się w drzwiach. Po pierwszej prezentacji na pewno wiesz już, ile może ona trwać. Z reguły będzie to od pół do godziny;
  • przygotuj materiały – wydrukuj proste ulotki i wizytówki, żeby klienci nie wychodzili od Ciebie z pustymi rękami. Świetnym pomysłem jest wręczenie np. małego słoiczka powideł, na którego etykiecie lub bileciku znajdą się dane Twoje i nieruchomości;
  • zaproś home stagera – wnętrze musi ukazywać pełny potencjał funkcjonalny. Musisz zaprezentować nieruchomość tak, jak do sesji zdjęciowej. Pamiętaj też o depersonalizacji, czyli usunięciu wszystkich osobistych rzeczy. Niech klient poczuje się jak u siebie i znajdzie tam miejsce dla swoich marzeń;
  • i pamiętaj: zero emocji! – wciel się w rolę pośrednika, bądź bezstronny, rzeczowy i konkretny. To już nie jest Twoje mieszkanie, więc zapomnij o sentymentach. Zabiegaj o informację zwrotną, nie opowiadaj żadnych historii osobistych i – co najważniejsze – nie obruszaj się, kiedy usłyszysz coś złego na temat swojej nieruchomości;
  • nie tylko nieruchomość musi się prezentować – oglądający nie są przypadkowymi i niechcianymi gośćmi, a Twoimi potencjalnymi partnerami biznesowymi. Nie przyjmuj ich w dresie i kapciach. Ubierz się w elegancką koszulę, spodnie i buty. Niech oglądający poczuje się uszanowany i doceniony.

Dzień otwarty to tylko część szansy na sukces

Pamiętaj, że na Twój potencjalny sukces składa się zbyt wiele czynników, żeby jeden tylko open house był w stanie zażegnać wszystkie problemy. Śledź naszego bloga lub skontaktuj się z którymś z naszych doradców, aby być gotowym na wszelkie okoliczności i potencjalne problemy.

Może to też Ci się spodoba

Jak szybko sprzedać działkę?

Może się wydawać, że niezabudowany grunt jest nieruchomością, której sprzedaż jest najmniej problemowa w porównaniu z mieszkaniami czy domami. Nic bardziej mylnego!

Jak skutecznie realizować cele? Podsumowanie 2016 roku

Przełom roku to okres podsumowań, wyznaczania nowych celów i planowania ich realizacji. We Freedom Nieruchomości również jesteśmy na tym etapie. Świeżo za nami bal podsumowujący cały poprzedni rok. Z tej okazji, chcemy podzielić się z Wami efektami naszej pracy i kilkoma wskazówkami, prowadzącymi do osiągania swoich zawodowych i prywatnych postanowień. Oto podsumowanie 2016 roku! 

W czym może nam pomóc dobre biuro nieruchomości w Toruniu?

Proces sprzedaży mieszkania z reguły przedstawiany jest jako droga przez mękę. Dzieje się tak nie bez powodu. Masz bowiem do czynienia z toną dokumentów, szeregiem niewiadomych, setkami telefonów, a na szali znajduje się częstokroć dobytek całego życia. Ale czy na pewno musi tak być?

Chcesz sprzedać nieruchomość?

Napisz do nas

    Proszę o zaznaczenie zgody.