Dla sprzedających sytuacja na rynku nieruchomości jest trudna. Dlaczego? Po pierwsze, podaż znacznie przewyższa popyt. Po drugie, standardowe działania już nie wystarczają do wypromowania oferty i szybkiego znalezienia nabywcy. Jak temu zadziałać? Wystarczy sięgnąć po innowacyjne sposoby na uatrakcyjnienie oferty, jednym z nich jest home staging. Wyróżnij się na rynku nieruchomości!
Home staging jako jedno z narzędzi marketingowych był wykorzystywany przez pośredników ze Stanów Zjednoczonych już 1972 roku. W Wielkiej Brytanii technika ta zyskała na popularności, dzięki Ann Maurice i jej programowi „House Doctor”, w którym przygotowywała nieruchomości do sprzedaży. W Polsce ten trend dopiero się rozwija.
Usługa ta polega na przygotowaniu i prezentacji nieruchomości w taki sposób, aby uzyskać jak najlepszą cenę, w jak najkrótszym czasie i przy jak najmniejszych nakładach finansowych. Celem jest sprawienie, aby kupujący mógł wyobrazić sobie, że już zamieszkał w prezentowanej nieruchomości.
Co daje profesjonalny home staging?
Po pierwsze, home staging ma za zadanie depersonalizację wnętrza i nadanie mu neutralnego stylu. Po drugie, powinien być wykonany w jak najkrótszym czasie i po trzecie, przy jak najmniejszych nakładach finansowych. Dekorowanie wnętrz natomiast, to proces długi i wymagający dużo większego budżetu i co istotne, wykonujemy go na własne potrzeby, nadając nieruchomości nasz indywidualny styl.
Projekt przygotowania nieruchomości do sprzedaży powinien być przemyślany, a wszystkie zadania odpowiednio skoordynowane w czasie. Należy określić profil klienta pod względem cech:
• demograficznych,
• ekonomiczno-społecznych,
• psychograficznych,
• behawioralnych.
Grupa docelowa dla kawalerki różni się od grupy docelowej dla mieszkania 4-pokojowego. Kolejna rzecz to określenie budżetu, przyjmuje się że nie powinien przekraczać 1,5 % ceny ofertowej nieruchomości.
Projekt obejmuje również ocenę:
• przestrzeni i światła,
• podjęcie decyzji o doborze kolorów, materiałów wykończeniowych,
• zamówienie ewentualnych usług fachowców.
Po zabiegu home staging’u otrzymujemy odświeżone wnętrze, które poprzez odpowiednią organizację przestrzeni i nadanie mu neutralnego stylu, staje się atrakcyjniejsze i skierowane do wcześniej wyodrębnionej grupy docelowej. A taka nieruchomość szybko znajdzie nowego właściciela.
