Wyróżnij się na rynku nieruchomości! Sprawdź home staging

paź 07, 2014 · Time 3 min. czytania

Dla sprzedających sytuacja na rynku nieruchomości jest trudna. Dlaczego? Po pierwsze, podaż znacznie przewyższa popyt. Po drugie, standardowe działania już nie wystarczają do wypromowania oferty i szybkiego znalezienia nabywcy. Jak temu zadziałać? Wystarczy sięgnąć po innowacyjne sposoby na uatrakcyjnienie oferty, jednym z nich jest home staging. Wyróżnij się na rynku nieruchomości!

Home staging jako jedno z narzędzi marketingowych był wykorzystywany przez pośredników ze Stanów Zjednoczonych już 1972 roku. W Wielkiej Brytanii technika ta zyskała na popularności, dzięki Ann Maurice i jej programowi „House Doctor”, w którym przygotowywała nieruchomości do sprzedaży. W Polsce ten trend dopiero się rozwija.

Usługa ta polega na przygotowaniu i prezentacji nieruchomości w taki sposób, aby uzyskać jak najlepszą cenę, w jak najkrótszym czasie i przy jak najmniejszych nakładach finansowych. Celem jest sprawienie, aby kupujący mógł wyobrazić sobie, że już zamieszkał w prezentowanej nieruchomości.

Co daje profesjonalny home staging?

Po pierwsze, home staging ma za zadanie depersonalizację wnętrza i nadanie mu neutralnego stylu. Po drugie, powinien być wykonany w jak najkrótszym czasie i po trzecie,  przy jak najmniejszych nakładach finansowych. Dekorowanie wnętrz natomiast, to proces długi i wymagający dużo większego budżetu i co istotne, wykonujemy go na własne potrzeby, nadając nieruchomości nasz indywidualny styl.

Projekt przygotowania nieruchomości do sprzedaży powinien być przemyślany, a wszystkie zadania odpowiednio skoordynowane w czasie. Należy określić profil klienta pod względem cech:

•    demograficznych,
•    ekonomiczno-społecznych,
•    psychograficznych,
•    behawioralnych.

Grupa docelowa dla kawalerki różni się od grupy docelowej dla mieszkania 4-pokojowego. Kolejna rzecz to określenie budżetu, przyjmuje się że nie powinien przekraczać 1,5 % ceny ofertowej nieruchomości. 

Projekt obejmuje również ocenę:

•    przestrzeni i światła,
•    podjęcie decyzji o doborze kolorów, materiałów wykończeniowych,
•    zamówienie ewentualnych usług fachowców. 

Po zabiegu home staging’u otrzymujemy odświeżone wnętrze, które poprzez odpowiednią organizację przestrzeni i nadanie mu neutralnego stylu, staje się atrakcyjniejsze i skierowane do wcześniej wyodrębnionej grupy docelowej. A taka nieruchomość szybko znajdzie nowego właściciela.

 

Może to też Ci się spodoba

Agent pozytywnej zmiany w nieruchomościach

„Są momenty w życiu, w których się wahasz… Ale sprzedaż czy kupno nieruchomości nie powinno być jednym z nich”. To hasło prowadzonej przez National Association of Realtors* tegorocznej kampanii społecznej, zachęcającej do korzystania z usług pośrednika oraz budującej zaufanie do obrotu na rynku nieruchomości. Zauważyliśmy potrzebę budowania pozytywnego wizerunku pośrednika również na naszym podwórku. Dlatego […]

Jak uzyskać korzystne warunki kredytowe w MdM?

Rok 2015 był przełomowy dla programu Mieszkanie dla Młodych. Przyniósł ważne zmiany w ustawie o pomocy państwa w nabyciu pierwszego mieszkania przez młodych ludzi. Najważniejszą z nich była możliwość skorzystania z dopłaty także na rynku wtórnym. Dodatkowo zniesiono ograniczenia wiekowe oraz wymóg nabywania pierwszego mieszkania w przypadku posiadania trójki bądź więcej dzieci. Przypominamy, jak uzyskać korzystne […]

Czeka nas renesans wspólnotowości. Wywiad z dr Piotrem Wasylukiem

Kto potrzebuje analizy trendów, co można z nich wynieść i dlaczego to współpraca jest dla nas największą szansą? O zmianach, które za i przed nami rozmawiałem z dr Piotrem Wasylukiem, jednym z autorów Raportu Nieruchomości 2020/2021. Michał Dziermański: Czy w tych niepewnych czasach biznes potrzebuje analizy trendów? Piotr Wasyluk: Właśnie teraz biznes potrzebuje metod kreatywnych, […]

Chcesz sprzedać nieruchomość?

Napisz do nas

    Proszę o zaznaczenie zgody.